Monday, November 3, 2008

Miss Wilhede this is for you!



There is something you forgot when you left, you took the envelope but not the content of it.
So here it comes, I am sorry there are no dotty letters in the words. I will bring the original to you when I am in Sweden.
xx







Hej min alskade Linda!
Har sitter jag i min sang klockan 4.11 och skriver ett brev till dig! Varfor, undrar du sakert...Ja, kara du, jag har inte den blekaste. Maste vara for att jag ar stord, som vi alla har konstaterat for ett bra tag sedan.
Nar du laser detta sitter jag sakert pa min tva timmars lektion, maste vara trakigt. Tva timmar pa raken med Allana. Jag som inte kan bete mig normalt med henne. Hon har vantat for lang tid med att prata vilket gjorde att jag distanserade mig fran henne, kan inte hjalpa det.
Egentligen borde jag sitta och skriva min uppsats eller atminstone lasa pa fakta och teorier i det amnet men icke sa nicke. Nu ar det brevvaxla som galler, blir nog mest en monolog.
L. U. har lugnat mig angaende juridiken och examen och min framtid som advokat om jag skulle vilja bli det. Jag behover inte hur hoga som helst betyg just nu. Hon sa att uppdragsgivaren vill hellre se en utveckling i mina betyg. Vi satt och pratade en hel del om juridik och hur det funkar i diverse lander.
Gud vad jag kommer att sakna dig nar du aker. Vill inte ens borja tanka pa det, ska se det som en positiv sak. Jag har hittat en till riktigt nara van pa min livsvag. Nagon jag kan lita pa, nagon jag vet kommer finnas dar for mig om det behovs. Du vet hur man ofta blir betuttad i manniskor man precis traffat, man vill umgas med de jatte mycket och tror att det ar pa riktigt. Med dig och mina kanslor jantemot dig vet jag hundra procentigt att det ar karlek och ingen liten nyvans foralskelse.
Jag ar sa oerhort glad att jag fick chansen att lara kanna dig och den underbara manniska du ar. Ditt talamod skulle nog racka for hela varlden for jag ar inte sa enkel att ha som kompis, men du star ut, aven om du klagar lite da och da. Jag har dessutom fatt uppleva och dela underbara handelser med dig. Som att bada i Surfers och vara glad och nojd med livet eftersom vagorna ar helt fantastiska, jag har klappat min forsta kanguru med dig vid min sida, jag har tack vare dig kunnat hajka upp till "Light House" i Byron Bay och se en helt ny varld for mig som bland annat inkluderade delfiner aven om de sag ut som svarta prickar. Jag har aven statt och kollat utover det magnifika landskapet vid Mynion Falls och andats in lyckan som inte bestar av materiell substans. Den lyckan som jag kande dar har ett emotionellt varde for mig och du ar kopplad till detta minne som jag haller nara mitt hjarta.
Mitt minne innehaller inte enbart storslagna handelser. Du ar underbar som finns. Jag alskar dina utbrott av hysteri innan en uppsats nar du ser pa mig som en liten hundvalp. Helt forsvarslos och orolig for hur du ska klara dig. Det ar aven underbart att bara vara lojlig med dig, du dommer mig aldrig.
Jag minns var forsta Tavern tillsammans nar vi beslutade oss att ga hem sjalva och gick i fel riktning eller Tavern da vi beslutade oss for att ga hem eftersom vi var for berusade. Alla minnen fran daliga och bra tider tillsammans haller jag kart. Du ar en av de fa manniskor i mitt liv som jag har lart mig nya saker av och utvecklats som person. En av de ar min mamma. Du ar en av de som jag har slappt in i mitt liv och vill lasa in har sa att du kan vara i mitt liv for evigt. Skulle kunna skriva mycket mer men maste tyvarr ga till min underbara tva timmars lektion.
Alskar dig otroligt mycket Linda!
din Nelli
(vi ses klockan 7)



That letter seemed shorter when I read it, haha, such a long time ago that I wrote it!
Toodles!

No comments:

Fuckass