Thursday, April 1, 2010

Academic probation

Tjenis penis!

Har bestämt mig att jag är lite sugen att skriva på svenska trots allt! Få se hur länge det håller i sig.
Kollade mitt uni mejl och såg ett brev. Där stod det att jag "no longer are on academic probation", vilket man blir ifall man inte har klarat av att få minst "Pass" i 50% av kurserna per termin. Eftersom uni har tagit bort mina "Fail" och sat ett "W" istället ses det som att jag bara läste det som jag blev godkänd för. Perfekt.

Ska läsa om mitt brev till CSN idag och kolla efter stavfel, upprepningar osv osv. Sedan är det bara att invänta blanketten från CSN och då ska jag söka. Förhoppningsvis är mitt ärende klart innan juni och jag har fått mitt lån. Då ska jag boka biljetter och förbereda mig inför Aus, termin 2, 2010.

På Alla hjärtans dag såg jag ju att Griffith uni godkände min ansökan och det var bästa presenten men sedan har jag väntat på dokument från Aus för att bifoga med min CSN ansökan och ju mer tid det har gått desto osäkrare har jag blivit. Nu känns det nästan som att jag är tillbaka på ruta ett, nervöst vrak som tror det värsta. Snälla, snälla CSN ha överseende med mig och FATTA att jag VILL och SKA avsluta mina studier! Godkänn bara lånet, så ska ni få se!

No comments:

Fuckass