Thursday, April 1, 2010

Living on a Prayer

   Ska berätta om betydelsen bakom namnet på min blogg "Living on a Prayer". Som alla vet är det ju en låt av Bon Jovi. Denna låt blev min, Lindas och Allanas låt under en helg i Byron Bay. Vi besökte Allanas hemstad Ballina som ligger en kvart ifrån Byron.
   En av kvällarna gick vi till "Cheeky Monkeys" i Byron, där de spelar låtar som "Living on a Prayer", där det är fullpackad med backpackers och där det finns bord som är avsedda för att dansa på.
   När vi stod på en av dansgolven var det bara oss tre, vi var alla trötta på killar, denna helg var girl power och bonding med varandra inget annat. Jag tror att vi var som gladast när just den låten kom upp och det blev vårt låt.
   Efter denna helg blev vi extremt glada så fort vi hörde låten, det var en regel att sjunga med och dansa oavsett vart man var och vad man gjorde. Var vi inte tillsammans ringde vi varandra och skrek "Weeee'reee haaalf waay theeeree...OOOOoh oooh living on a prayer" i luren. När Linda lämnade Australien så sjöng vi den för varandra i telefonen eller Skype. Grät enstaka gånger när den kom upp. Därav kom bloggnamnet.
   Jag är trött på det namnet, låten känns oaktuell. Allana är ingen vän längre, det är inte en trio. Därför vill jag ändra namnet, vet inte till vad än. Måste klura. Det ska vara något häftigt. Förslag?

1 comment:

Anonymous said...

även fast those days or gone, så älskar jag dig ändå likamycket och varje gång jag hör den låten komemr jag iaf alltid tänka på dig (inte allana.. men den handlade aldrig så mkt om henne för mig ändå)..

Vi kommer hitta nya låtar.
Och du kommer säkert hitta ett nytt perfekt blognamn. "Living like Lexy" - or living the dream. eller my heart in two countries.. eller ngt annat ostigt! :)

OCH TACK TACK
älskade vän för den förtjusande videon av mig..

oh, do i love you=
haha

Fuckass